budak budak wangi

Wednesday, January 29, 2014

2 Tips Penjagaan Muka




Assalammualaikum.

Hai everyoneeeeeeeee (krikk krikkk...bunyi cengkerik)
Okaaaaaayyyyyyy. Even i know xda orang akan baca ni (since i malas mau share the new blogpost yang aku buat. So, just imagine that im talking to myself. hahahaha! errrr) i still want to share some tips untuk penjagaan muka.
Bukan sebab muka aku flawless mengalahkan camera 360 or apa, tapi sebab routine aku yang akan bersihkan muka banyakkkkk kali sehari.
Tipu lah kan muka tak pernah naik jerawat, muka takde blackhead whitehead tu semua. Aku girl tau (in case you lupa -.-), muka naik jerawat 1 pun boleh kecoh, apa lagi kalau dah banyak. Boleh nangis. T.T

So, here are some tips yang aku mau share:

- Bangun pagi jak, amalkan basuh muka dengan air sejuk dan selawat. InsyaAllah muka akan rasa berseri seri dan awet muda. Bagi aku, basuh muka dengan air sejuk ni boleh segarkan diri dari mengantuk. Bayangkan kamu ada class or kerja awal pagi, simbah muka dengan air sejuk, Paaammmmm segar sampai petang. Hahahaha. Tapi xyah la melampau sangat sampai simbah simpah pulaakkk, sikit sikit cukup la.

- Bagi orang yang agak pemalas untuk bersihkan muka dengan 1 set jenis penjagaan muka (toner, pelembap, serum, dll..) macam aku, pencuci muka sahaja pun suda mencukupi. Buang segala kekotoran di muka tu.

- Blackhead Whitehead ni memang xboleh dibendung.. Memang suka menapak di muka. So, molek la kiranya dalam seminggu tu ada sekali guna mask and tarik semua benda benda yang menjengkelkan tu. Aku malas letak gambar bila benda tu ditarik keluar dari muka. macam pelik tengok. So, kalau mau tengok juga, silalah google sendiri. Hiks.

- Minum banyak air kosong. Ni bagus untuk detox atau buang toksin dari badan. Selain tu boleh lembabkan kulit. Kalau boleh minum 8gelas sehari. Lagi banyak lagi bagus.

- Sekali sekala buat lah rawatan acah acah spa di rumah sendiri. Contoh macam kisar tomato dan sapu ke muka. Tomato kan bagus untuk muka. Makan begitu saja pun nyaman. Hehehe.

Banyak lagi tips lain, ikut kesesuaian kulit. Perlu rajinkan sikit diri tu untuk cari dan buat. Cari saja tidak mencukupi kalau tidak buat. Ingat, kita ada 1 jak muka yang kita guna setiap hari (emmm. kalau orang yang banyak muka atau talam dua muka tu, perlu usaha lebih banyak lah rasanya. Penatkan jaga banyak muka? Hahahaha). Jaga la ikut kemampuan masing masing. Basuh muka dengan air wudhuk pun suda mencukupi.



Ok bah kalau kau.




ok bai.



2 pengomen yang wangi:

hazz death said...

dah alang alang bangun pagi tu, terus la amik wuduk and solat subuh

Originally created by CIK WANGI